Ami intézményünket, mint Tehetségpontot alkalmassá teszi a feladatok ellátására:
-
A helyi óvodai programunk keretében megvalósuló tevékenységközpontú személyiségfejlesztés különös tekintettel az alábbi területekre: ének-zene, mozgás és tánc, báb-dráma.
-
Szakértelem: két fő tehetségfejlesztő szakpedagógusi végzettséggel rendelkező óvodapedagógus, akik a tehetségígéretek kiválasztásában, egyes területeken teljes, más területeken részleges azonosítással, a tehetségfejlesztő programok kidolgozásával és koordinálásával szakszerűen tudnak foglalkozni.
Képviselő, illetve kapcsolattartó személy
-
Neve: Simándi Lászlóné
-
Email-címe: szabadsag@ovoda.debrecen.hu
-
Telefonszáma: 52/ 416-962
A Tehetségpont tervezett hatóköre és együttműködései
Tervezett hatókör:
Együttműködési területek:
-
Óvodai szinten rövid időn belül szoros együttműködés kialakítása a Sípos utcai bázisóvodával, akik e területen már konkrét tapasztalatokkal rendelkeznek.
-
A Debreceni Egyetem Pedagógiai- Pszichológiai Tanszékével
-
Az óvodai tehetségígéretek kibontakoztatásának konkrét lehetőségét megvalósítani tudó, az óvodásaink döntő többségét fogadó Karácsony Sándor Általános Iskolával történő szoros együttműködés.
-
Specifikus tehetség azonosítása esetén a szülőkkel történő szoros együttműködés.
A Tehetségpont specifikus és konkrét programjai
-
Zenei terület: a jelenleg is működő zenei néptánc csoportból zenetanár segítségével kiválaszthatóak a tehetségígéretek. A zenei fejlesztés esztétikai fejlesztést nyújt, a néptánccal együtt javítja a gyermekek mozgáskultúráját, rövid és hosszú távon egyaránt serkentő hatással van az egyéb területek/ matematika, térlátás, stb./fejlesztésére. A gyermekek érzelmi nevelése is gazdagítható a zene által.
-
Vizuális terület: az óvodáskorú gyermekek egyik legfőbb önkifejezési módja az ábrázoló tevékenység. E terület fejlesztése lehetővé teszi az iskolában az írás-olvasás gyorsabb és hatékonyabb elsajátítását, a képi ábrázolásmód fejlesztése pedig további több készség elsajátításának és fejlesztésének alapjául szolgál.
-
Báb-dráma: ez a terület, amely a legtöbb játékosságot, felszabadult örömöt jelenthet az óvodásnak. A nyelvi kommunikáció fejlesztése, a társas együttműködés és az ehhez kapcsolódó számtalan apróbb, ám a személyiségfejlődés során alapvető fontosságúvá váló terület a gyermek teljes fejlődésében /egészen a felnőtté válásig/ nélkülözhetetlen, hiányuk súlyos problémákat okozhat.
Konkrét pontok:
-
A helyi óvodai nevelési programunk kiváló keretet biztosít a tehetséges gyermekek, a velük történő foglalkozás időszakos bemutatására /különös tekintettel a zene és néptánc, báb- dráma fejlesztésekre /
-
A vizuális tehetségfejlesztés elsődleges színtere az állandó és időszakos kiállítások lehetnek, valamint a rajzpályázatokon aktív részvétel.
-
Tehetség tanácsadás a szülőknek: tájékoztatás a speciális képességekről, a kibontakozást segítő és akadályozó tényezőkről.
-
Tehetség tanácsadás az óvodapedagógusoknak: azonosuljanak a programmal, tanácsadás, továbbképzés a tehetség kiválasztásának szempontjai témában.
Munkastílus
Elsősorban a gyermek - szülő - pedagógus harmonikus együttműködését kívánjuk megteremteni a napi kapcsolattartáson keresztül. Figyelemmel kísérjük a pályázatokat. A helyi nevelési program által biztosított alkalmak a tehetségfejlesztés hatékonyságának gyakorlati bemutatására is kiválóan megfelel.
|